Please use this identifier to cite or link to this item:
https://publication.npru.ac.th/jspui/handle/123456789/1103
Title: | The End has come too early for Airbus A380: A case study ฤาจะมาถึงทางตันของแอร์บัส เอ380 |
Authors: | Vipaseranee, Patchareeya พัชรียา วิภาสเศรณี |
Keywords: | Aircraft The Airline market Boeing Airbus |
Issue Date: | 9-Jul-2020 |
Publisher: | Nakhon Pathom Rajabhat University |
Citation: | Douglas A. Irwin., Nina Pavcnik. (2004). Airbus vs Boeing revisited., International Competition in the Aircraft Market in Journal of International Economics. (223-245). Dartmouth College, Hannover. R. G. Grant. (2010). Flight., The Complete History. (377-383). London: DK. R. G. Grant. (2010). Flight,, The Complete History. (430). London: DK Norris, Guy., Mark Wagner. (2005). Airbus A380., Superjumbo of the 21st Century. (38). New York: ZenithPress. Tom Otley. (2017). Boeing's 787 Has Changed the Aviation Landscape in Business., The American Dream. (38) |
Abstract: | The Airline market is growing rapidly nowadays, not just only in terms of new routes or
airlines operated but also the aircraft manufacturing as well. For the commercial aircraft,
a market is largely shared by the two A and B, Airbus and Boeing respectively. Both titans have
been competing with each other for a long time. (Dartmouth College, 2004: 223-245) With theintroduction of the Airbus A380, it seems Airbus would like to use this state-of-the-art ultra high capacity airliner to replace an obsolete Boeing 747 and claim a status as a new “Queen
of the Sky” instead. However, Airbus plans did not go well as expected. The European
manufacturer has announced to cease a production of the superjumbo by 2021. This article
would give a brief analysis on an Airbus A380’s scenarios and implications towards airline
market nowadays. เป็นที่ทราบกันดีว่า ตลาดของธุรกิจการบินนั้นเติบโตรุดหน้าไปอย่างรวดเร็ว ไม่เพียงแค่เส้นทางบินใหม่ หรือจำนวนสายการบินที่ดำเนินกิจการขนส่งข้ามประเทศแต่ยังรวมถึงจำนวนท่าอากาศยานที่สร้างขึ้นใหม่เป็น จำนวนมากอีกด้วย ตลาดของเครื่องบินพาณิชย์นั้นแบ่งสันปันส่วนกันระหว่างสองค่ายยักษ์ใหญ่ A และ B คือ แอร์ บัส และโบอิ้ง ทั้งสองนั้นได้แข่งชันกันมาเป็นเวลายาวนาน แอร์บัส เอ380 คือ อากาศยานที่มีขนาดใหญ่ที่สุดใน โลกซึ่งแอร์บัสหวังจะให้มาแทนที่อากาศยานรุ่น 747 ของค่ายโบอิ้ง อย่างไรก็ตาม โครงการสร้างอากาศยานขนาด ยักษ์ความจูสูงของค่ายยุโรปไม่ได้เป็นไปตามแผนการนัก แอร์บัสได้ผชิญอุปสรรคอย่างมากมายกว่าที่ เอ380 จะ สามารถพัฒนาได้อย่างสมบูรณ์สู่ท้องตลาด และส่งมอบให้กับสายการบินลูกค้าจนท้ายที่สุดได้ประกาศยุติ สายการผลิตเครื่องบินรุ่นดังกล่าวภายในปี ค.ศ.202 1 บทความนี้จะให้ย้อนถึงที่มาของการสร้างอากาศยานรุ่น ดังกล่าว และเป็นการวิเคราะห์ถึงความสำเร็จ อุปสรรค และอิทธิพลของแอร์บัส เอ380 ที่มีผลต่อตลาดการบิน โดยรวมอย่างพอสังเขป |
URI: | https://publication.npru.ac.th/jspui/handle/123456789/1103 |
Appears in Collections: | Proceedings of the 12th NPRU National Academic Conference |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ฤาจะมาถึงทางตันของแอร์บัส เอ380.pdf | 262.79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.