Please use this identifier to cite or link to this item:
https://publication.npru.ac.th/jspui/handle/123456789/1103
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Vipaseranee, Patchareeya | - |
dc.contributor.author | พัชรียา วิภาสเศรณี | - |
dc.date.accessioned | 2021-05-19T04:39:54Z | - |
dc.date.available | 2021-05-19T04:39:54Z | - |
dc.date.issued | 2020-07-09 | - |
dc.identifier.citation | Douglas A. Irwin., Nina Pavcnik. (2004). Airbus vs Boeing revisited., International Competition in the Aircraft | - |
dc.identifier.citation | Market in Journal of International Economics. (223-245). Dartmouth College, Hannover. | - |
dc.identifier.citation | R. G. Grant. (2010). Flight., The Complete History. (377-383). London: DK. | - |
dc.identifier.citation | R. G. Grant. (2010). Flight,, The Complete History. (430). London: DK | - |
dc.identifier.citation | Norris, Guy., Mark Wagner. (2005). Airbus A380., Superjumbo of the 21st Century. (38). New York: ZenithPress. Tom Otley. (2017). Boeing's 787 Has Changed the Aviation Landscape in Business., The American Dream. (38) | - |
dc.identifier.uri | https://publication.npru.ac.th/jspui/handle/123456789/1103 | - |
dc.description.abstract | The Airline market is growing rapidly nowadays, not just only in terms of new routes or airlines operated but also the aircraft manufacturing as well. For the commercial aircraft, a market is largely shared by the two A and B, Airbus and Boeing respectively. Both titans have been competing with each other for a long time. (Dartmouth College, 2004: 223-245) With theintroduction of the Airbus A380, it seems Airbus would like to use this state-of-the-art ultra high capacity airliner to replace an obsolete Boeing 747 and claim a status as a new “Queen of the Sky” instead. However, Airbus plans did not go well as expected. The European manufacturer has announced to cease a production of the superjumbo by 2021. This article would give a brief analysis on an Airbus A380’s scenarios and implications towards airline market nowadays. | en_US |
dc.description.abstract | เป็นที่ทราบกันดีว่า ตลาดของธุรกิจการบินนั้นเติบโตรุดหน้าไปอย่างรวดเร็ว ไม่เพียงแค่เส้นทางบินใหม่ หรือจำนวนสายการบินที่ดำเนินกิจการขนส่งข้ามประเทศแต่ยังรวมถึงจำนวนท่าอากาศยานที่สร้างขึ้นใหม่เป็น จำนวนมากอีกด้วย ตลาดของเครื่องบินพาณิชย์นั้นแบ่งสันปันส่วนกันระหว่างสองค่ายยักษ์ใหญ่ A และ B คือ แอร์ บัส และโบอิ้ง ทั้งสองนั้นได้แข่งชันกันมาเป็นเวลายาวนาน แอร์บัส เอ380 คือ อากาศยานที่มีขนาดใหญ่ที่สุดใน โลกซึ่งแอร์บัสหวังจะให้มาแทนที่อากาศยานรุ่น 747 ของค่ายโบอิ้ง อย่างไรก็ตาม โครงการสร้างอากาศยานขนาด ยักษ์ความจูสูงของค่ายยุโรปไม่ได้เป็นไปตามแผนการนัก แอร์บัสได้ผชิญอุปสรรคอย่างมากมายกว่าที่ เอ380 จะ สามารถพัฒนาได้อย่างสมบูรณ์สู่ท้องตลาด และส่งมอบให้กับสายการบินลูกค้าจนท้ายที่สุดได้ประกาศยุติ สายการผลิตเครื่องบินรุ่นดังกล่าวภายในปี ค.ศ.202 1 บทความนี้จะให้ย้อนถึงที่มาของการสร้างอากาศยานรุ่น ดังกล่าว และเป็นการวิเคราะห์ถึงความสำเร็จ อุปสรรค และอิทธิพลของแอร์บัส เอ380 ที่มีผลต่อตลาดการบิน โดยรวมอย่างพอสังเขป | - |
dc.publisher | Nakhon Pathom Rajabhat University | en_US |
dc.subject | Aircraft | en_US |
dc.subject | The Airline market | en_US |
dc.subject | Boeing | en_US |
dc.subject | Airbus | en_US |
dc.title | The End has come too early for Airbus A380: A case study | en_US |
dc.title | ฤาจะมาถึงทางตันของแอร์บัส เอ380 | - |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | Proceedings of the 12th NPRU National Academic Conference |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ฤาจะมาถึงทางตันของแอร์บัส เอ380.pdf | 262.79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.