Please use this identifier to cite or link to this item: https://publication.npru.ac.th/jspui/handle/123456789/971
Title: Guideline on Business Management of Practical Shooting for Sport tourism in Chonburi
แนวทางการบริหารจัดการธุรกิจกีฬายิงปืนรณยุทธเพื่อการท่องเที่ยว เชิงกีฬาในเมืองกีฬาจังหวัดชลบุรี
Authors: Wajatasilp, Patawee
Chanthonsarasom, Assawin
Boonmee, Noppavij
ปฐวี วาจาทะศิลป์
อัศวิน จันทรสระสม
นพเวช บุญมี
Keywords: Business Management
Practical Shooting
Sport Tourism
Issue Date: 9-Jul-2020
Publisher: Nakhon Pathom Rajabhat University
Citation: ธราภณ ไชยแจ่มจนัทร์. (2557). แนวทางการพัฒนาคุณภาพ พการให้บริการของสมาคมกีฬายิงปืนแห่งประเทศไทย. ปริญญา บริทารธุรกิจมหาบณัฑิต บัณฑิตวิทยาลัยมหาวิทยาลัยเกษมบณัฑติ.
พิมพาพร งามศรีวิเศษ. (2555). ปจจัยส่วนประสมดานการตลาดบริการที่มีอิทธิพลตอพฤดิกรรมการทองเที่ยวสวนสัตวตุสิต และสวนสัตวชาฟารีเวิลตของนักท่องเที่ยว. วิทยานิพนธบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต, สขาการตลาต, บัณฑิตวิทยาลัย, มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวโรฒิ.
วิสาวรรณ รพีพิศาล. (2554). ความรู้พื้นฐานในการบริหารทรัพยากรมนุษย์. กรุงเทพฯ: โรงพิมพ์วิจิตรหัตถกร.
วชิระ สุขเจริญ. (2554). การศึกษาการจัดการศูนย์ฝึกกีฬาแห่งชาติมวกเหล็ก.
Gulick: Luther,& L UrwicK (1939). Paper on the Science of Administration. New York: Institute of Public Administration, Columbia University.
Abstract: The objectives of this research study aimed to study the business management of practical shooting, to recognize marketing mixed factors how sport tourists decide to choose practical shooting range, and to recommend guideline on business management of practical shooting. The sample group of this research was 3 shooting range owner and 400 Thai tourists who visited Pattaya Shooting Range in Chonburi Province. The research was selected ‘accidental sampling method’ and research instruments were used semi-structured interview form and questionnaire on the guideline on business managementof practical shooting for sport tourism in Chonburi, including data analysis on percentage, average value and standard deviation Result of this research illustrated that interviewee’s group was 73% of male respondents who had age 34-41 years (27%), education on bachelor degree (52.5%), revenue at 20,001-25,000 Baht (33.8%), having private business (44.3%) and having 4 years’ experience on shooting (32%). This research was analyzed as follows. 1. Business management of practical shooting – It found that personnel are not sufficient for the business growth of practical shooting. Financial budget requires appropriate funding source. Equipment depends on its utilization according to modern architecture. And, management should have clear coordination with operating procedure. 2. Marketing mixed factors from maximum to minimum are the personnel, following by operation, product, physical aspect, pricing and distribution place. 3. A guideline on business management of practical shooting – Personnel is the most important.Personnel should have knowledge in shooting sport, good language skill and being friendly that can make a nice first impression
การวิจัยในครั้งนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาการบริหารจัดการธุรกิจกีฬายิงปืนรณยุทธและปัจจัยส่วนผสมทางการตลาด ของนักท่องเที่ยวเชิงกีฬาในการตัดสินใจเลือกใช้สนามยิงปืนรณยุทธและเสนอแนวทางการบริหารจัดการธุรกิจกีฬายิงปืนรณ ยุทธ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ ผู้ประกอบการธุรกิจสนามยิงปืนจำนวน 3 คน นักท่องเที่ยวเชิงกีฬาชาวไทยที่มา เยือนสนามยิงปืนรณยุทธเมืองพัทยาจังหวัดชสบุรีจำนวน 400 คน ผู้วิจัยเลือกใช้วิธีการลุ่มตัวอย่างแบบปังเอิญเครื่องมือที่ใช้ใน การวิจัยคือแบบสัมภาษณ์กึ่งโครงสร้างและแบบสอบถามแนวทางการบริหารจัดการธุรกิจกีฬายิงปืนรณยุทธเพื่อการท่องเที่ยว เชิงกีฬาในมืองกีพาจังหวัดชลบุรีกรวิเคราะห์ข้อมูล ร้อยละ ค่คะแนนเลี่ย คำความเปียงเบนมาตรฐานผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามเพศชาย ร้อยละ73% อายุ 34-41ปี ร้อยละ279 การศึกษาปริญญาตรี ร้อยละ 52.5% รายได้ 20,001-25,000 บาท ร้อยละ 33.89 อาชีพธุรกิจส่วนตัว ร้อยละ 44.396 ประสบการณ์การใช้อาวุธปืน 4 ปี ร้อยละ 32% 1.ด้านการบริหารจัดการพบว่าด้านบุคลากรยังไม่เพียงพอต่อความเติบโตของธุรกิจสนามยิงปันรณยุทธด้าน งบประมาณ ต้องมีแหล่งเงินทุนเพียงพอ ด้านวัสดุอุปกรณ์ แบ่งสัดส่วนการใช้งานตามสถาปัตยกรรมที่ทันสมั่ย ด้านการจัดการ มีระบบงานที่ชัคเจนมีขั้นตอนในการปฏิปัตรงาน 2.ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดจากมากที่สุดถึงน้อยที่สุดได้แก่ด้านบุคลากรรองลงมาด้นกระบวนการค้าน ผลิตภัณฑ์ ด้านลักษณะทางกายภาพ ด้านราคา และต้านช่องทางจั่ดจำหน่าย 3.แนวทางการบริหารจัดการธุรกิจก็ฬายิงปืนรณยุทธค้านบุคคลากมีคำมากที่สุดบุคคลากรควรมีความรู้ ความสามารถนกีฬายิงปืนรณยุทธและต้านภาษามีมนุษยสัมพันธ์ดีสร้างความประทับใจแรกพบ
URI: https://publication.npru.ac.th/jspui/handle/123456789/971
Appears in Collections:Proceedings of the 12th NPRU National Academic Conference



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.