Please use this identifier to cite or link to this item:
https://publication.npru.ac.th/jspui/handle/123456789/1082
Title: | Participatory risk management for road accident prevention in Ban Tha Sai Community, Bang Len District, Nakhon Pathom Province การจัดการจุดเสี่ยงแบบมีส่วนร่วมเพื่อป้องกันอุบัติเหตุทางถนนในชุมชนบ้านท่าทราย อำเภอบางเลน จังหวัดนครปฐม |
Authors: | Jongsaksawat, Pathompong Pratumsuwan, Kesinee ปฐมพงษ์ จงศักดิ์สวัสดิ์ เกศินี ประทุมสุวรรณ |
Keywords: | risk management Community participation road accident |
Issue Date: | 9-Jul-2020 |
Publisher: | Nakhon Pathom Rajabhat University |
Citation: | สำนักงานกองทุนสนับสนุนการสร้างเสริมสุขภาพ. (2561). คู่มือการจัดการจุดเสี่ยงทางถนนในชุมชน. กรุงเทพฯ:
ศูนย์วิชาการเพื่อความปลอดภัยทางถนน (ศวปถ.). ศูนย์วิชาการเพื่อการพัฒนาชุมชนท้องถิ่น. (2562). รายงานฉบับสมบูรณ์โครงการการจัดการจุดเสี่ยงเพื่อป้องกันอุบัติเหตุ ทางถนนในชุมชนบ้านท่าทราย. นครปฐม: มหาวิทยาลัยราชภัฏนครปฐม. |
Abstract: | This paper is aim to offer risk management. And present the achievement and results, managing
the risks point paticipated to prevent road accidents in Ban Tha Sai community. The key points are as
follows
The development of mechanisms to manage risk point paticipated to prevent road accident in
the community. Caused by the problems and needs of all people in the community who want the
community to manage risks in order to prevent road accidents and reduce accidents in community. As
the process of managing risk point paticipated, by the community-centered development. Since the joint
planning, find the risk point, analysis of risks, improve risk, surveillance and follow assessment.
The success and results from risk management point to prevent road accidents that occurred in
the community. Not caused a particular person, but due to the participation of the people in the
community with the support of agency network both inside and outside community. That is important
factor that contribute to the risk of road in the community have been managed, reduced accidents and
was a success in a concrete community. บทความนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อนำเสนอการพัฒนากลไกการจัดการจุดเสี่ยง และความสำเร็จตามผลลัพธ์การจัดการ จุดเสี่ยงแบบมีส่วนร่วมเพื่อป้องกันอุบัติเหตุทางถนนในชุมชนบ้านท่าทราย การพัฒนากลไกการจัดการจุดเสี่ยงแบบมีส่วนร่วมเพื่อป้องกันอุบัติเหตุทางถนนในชุมชน เกิดจากสภาพปัญหา และความต้องการของประชาชนในชุมชน ที่ต้องการลดการเกิดอุบัติเหตุในชุมชน จนเกิดเป็นกระบวนการจัดการจุดเสี่ยงแบบ มีส่วนร่วม โดยมุ่งเน้นให้ชุมชนเป็นศูนย์กลางของการพัฒนา ตั้งแต่การวางแผน การค้นหาจุดเสี่ยง การวิเคราะห์จุดเสี่ยง การ ปรับปรุงแก้ไข การเฝ้าระวังติดตามและประเมินผล ความสำเร็จและผลลัพธ์ที่เกิดจากการจัดการจุดเสี่ยงเพื่อป้องกันอุบัติเหตุทางถนนในชุมชน ไม่ได้เกิดจากบุคคลใด บุคคลหนึ่ง แต่เกิดจากการมีส่วนร่วมของประชาชนในชุมชน ภายใต้การสนับสนุนจากหน่วยงานภาคีเครือข่ายทั้งในและนอก ชุมชน จึงเป็นปัจจัยที่สำคัญที่ส่งผลให้จุดเสี่ยงทางถนนในชุมชนได้รับการจัดการแก้ไข จำนวนอุบัติเหตุในชุมชนลดลง |
URI: | https://publication.npru.ac.th/jspui/handle/123456789/1082 |
Appears in Collections: | Proceedings of the 12th NPRU National Academic Conference |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
การจัดการจุดเสี่ยงแบบมีส่วนร่วมเพื่อป้องกันอุบัติเหตุทางถนนในชุมชนบ้านท่าทราย.pdf | 1.23 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.