Please use this identifier to cite or link to this item: https://publication.npru.ac.th/jspui/handle/123456789/1082
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorJongsaksawat, Pathompong-
dc.contributor.authorPratumsuwan, Kesinee-
dc.contributor.authorปฐมพงษ์ จงศักดิ์สวัสดิ์-
dc.contributor.authorเกศินี ประทุมสุวรรณ-
dc.date.accessioned2021-05-18T06:37:57Z-
dc.date.available2021-05-18T06:37:57Z-
dc.date.issued2020-07-09-
dc.identifier.citationสำนักงานกองทุนสนับสนุนการสร้างเสริมสุขภาพ. (2561). คู่มือการจัดการจุดเสี่ยงทางถนนในชุมชน. กรุงเทพฯ: ศูนย์วิชาการเพื่อความปลอดภัยทางถนน (ศวปถ.).-
dc.identifier.citationศูนย์วิชาการเพื่อการพัฒนาชุมชนท้องถิ่น. (2562). รายงานฉบับสมบูรณ์โครงการการจัดการจุดเสี่ยงเพื่อป้องกันอุบัติเหตุ ทางถนนในชุมชนบ้านท่าทราย. นครปฐม: มหาวิทยาลัยราชภัฏนครปฐม.-
dc.identifier.urihttps://publication.npru.ac.th/jspui/handle/123456789/1082-
dc.description.abstractThis paper is aim to offer risk management. And present the achievement and results, managing the risks point paticipated to prevent road accidents in Ban Tha Sai community. The key points are as follows The development of mechanisms to manage risk point paticipated to prevent road accident in the community. Caused by the problems and needs of all people in the community who want the community to manage risks in order to prevent road accidents and reduce accidents in community. As the process of managing risk point paticipated, by the community-centered development. Since the joint planning, find the risk point, analysis of risks, improve risk, surveillance and follow assessment. The success and results from risk management point to prevent road accidents that occurred in the community. Not caused a particular person, but due to the participation of the people in the community with the support of agency network both inside and outside community. That is important factor that contribute to the risk of road in the community have been managed, reduced accidents and was a success in a concrete community.en_US
dc.description.abstractบทความนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อนำเสนอการพัฒนากลไกการจัดการจุดเสี่ยง และความสำเร็จตามผลลัพธ์การจัดการ จุดเสี่ยงแบบมีส่วนร่วมเพื่อป้องกันอุบัติเหตุทางถนนในชุมชนบ้านท่าทราย การพัฒนากลไกการจัดการจุดเสี่ยงแบบมีส่วนร่วมเพื่อป้องกันอุบัติเหตุทางถนนในชุมชน เกิดจากสภาพปัญหา และความต้องการของประชาชนในชุมชน ที่ต้องการลดการเกิดอุบัติเหตุในชุมชน จนเกิดเป็นกระบวนการจัดการจุดเสี่ยงแบบ มีส่วนร่วม โดยมุ่งเน้นให้ชุมชนเป็นศูนย์กลางของการพัฒนา ตั้งแต่การวางแผน การค้นหาจุดเสี่ยง การวิเคราะห์จุดเสี่ยง การ ปรับปรุงแก้ไข การเฝ้าระวังติดตามและประเมินผล ความสำเร็จและผลลัพธ์ที่เกิดจากการจัดการจุดเสี่ยงเพื่อป้องกันอุบัติเหตุทางถนนในชุมชน ไม่ได้เกิดจากบุคคลใด บุคคลหนึ่ง แต่เกิดจากการมีส่วนร่วมของประชาชนในชุมชน ภายใต้การสนับสนุนจากหน่วยงานภาคีเครือข่ายทั้งในและนอก ชุมชน จึงเป็นปัจจัยที่สำคัญที่ส่งผลให้จุดเสี่ยงทางถนนในชุมชนได้รับการจัดการแก้ไข จำนวนอุบัติเหตุในชุมชนลดลง-
dc.publisherNakhon Pathom Rajabhat Universityen_US
dc.subjectrisk managementen_US
dc.subjectCommunity participationen_US
dc.subjectroad accidenten_US
dc.titleParticipatory risk management for road accident prevention in Ban Tha Sai Community, Bang Len District, Nakhon Pathom Provinceen_US
dc.titleการจัดการจุดเสี่ยงแบบมีส่วนร่วมเพื่อป้องกันอุบัติเหตุทางถนนในชุมชนบ้านท่าทราย อำเภอบางเลน จังหวัดนครปฐม-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Proceedings of the 12th NPRU National Academic Conference



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.