Please use this identifier to cite or link to this item: https://publication.npru.ac.th/jspui/handle/123456789/1050
Title: Factors Influencing the Decision to Buy Residential Real Estates in Bangkok Metropolitan Region.
ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกซื้ออสังหาริมทรัพย์ ในพื้นที่กรุงเทพมหานคร และปริมณฑล เพื่อการอยู่อาศัย
Authors: Pichaikarn, Nichakarn
Jongadsayakul, Woradee
Putthitanan, Thitima
ณิชกานต์ พิชัยกาล
วรดี จงอัศญากุล
ฐิติมา พุฒิทานันท์
Keywords: Housing type
Residential Real Estate
Buying Decision
Issue Date: 9-Jul-2020
Publisher: Nakhon Pathom Rajabhat University
Citation: ชานนท์ ศิริธร และวิฏราธร รประวัติ. 2555. การเปิดรับสื่อและการยอมรับนวัตกรรมของผู้บริโภคเจเนเรชั่นเอ็กซ์ และเจเนอเรชั่นวาย. วารสารการประชาสัมพันธ์และการโฆษณา. 5 (2):113-115.
พัชรา กลิ่นชวนชื่น 2561. ธุรกิจที่อยู่อาศัยในกรุงเทพฯ และปริมณฑล. Krungsri Research.
ธนธร โล่ห์จินดา. 2556. "ปัจจัยที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการทำธุรกรรมในธุรกิจซื้อขายออนไลน์ของนักศึกษาระดับ ปริญญาตรีในมหาวิทยาลัยเขตจังหวดนครปฐมด้วยเทคนิคการวัดพฤติกรรมเชิงเส้นแบบหลายกลุ่ม" วิทยานิพนธ์บริหารธุรกิจมหาบัณฑิตสาขาวิชาการประกอบการ, มหาวิทยาลัยศิลปากร.
รัชฏา อสิสนธิสกุล และอ้อยอุมา รุ่งเรือง. 2559.การสร้างความเข้าใจร่วมเกี่ยวกับเจอเนอเรชั่นวายเพื่อการ ประยุกต์ใช้ในที่ทำงาน". สารนิพนธ์วิทยาศาสตรมหาบัณฑิต สาขาการพัฒนามนุษย์และองค์การ, สถาบัน บัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์.
วีณา ถิระโสภณ. 2558. ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อบ้านจัดสรรในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล. การค้นคว้าอิสระบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต, มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์.
ศิริวรรณ เสรีรัตน์ และคณะ. 2546. พฤติกรรมผู้บริโภค. กรุงเทพฯ : บริษัท ธีระฟิลม์แลtไซเท็กซ์ จำกัด
ศรัณย์พร อินทร์ใจเอื้อ. 2559."ทีศนคติและพฤติกรรมการเลือกซื้อข้านเดี่ยวของประชากรในแต่ละช่วงอายุใน กรุงเทพมหานคร". วิทยานิพนธ์วิทยาศาสตรมหาบัณฑิต สาขานวัตกรรมการพัฒนาอสังหาริมทรัพย์, มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์.
โครงการสุขภาพคนไทย. 2559. ทำความรู้จักคนต่งรุ่นต่าง เจเนอเรชัน. สุขภาพคนไทย 2559 (หน้า 10-11). นครปฐม: สถาบันวิจัยประชากรและสังคม มหาวิทยาลัยมหิดล.
Bitner,M. J. and Booms, H. 1981. Marketing of Sevices, Conference Proceedings. Chicago, IL.American Marketing Association. p.47- 52.
Cochran, w. G. 1977. Sampling Techniques. 3rd ed. New York: John Wiley and Sons.
Kotler, Philip.1991. Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation and Control.7th ed. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice-Hall. Philip Kotler & Gary Amnstrong 2016. Principles of Marketing. 1A
Abstract: The objective of this research is to compare the buying decision behavior for residential real estate on different age groups and study the factors that affects the budgeting for residential real estate purchases. The questionnaire is the main instrument for collecting data in survey research and the sample consisted of 400 people. The results of the research revealed that the majority in the samples is female and have a single status with 1 or 2 members in the family. Most of them are employees of private company with a bachelor’s degree and the monthly income of respondents is less than or equal to 40,000 baht. In doing is, young adults or young people aged 20-40 years interested in buying condominiums with 1 bedroom less than 30 square meters in size that are fully furnished and ready to move in with fitness. Moreover, they access real estate projects from social media channels and study the details of real estate via the website of the project. At the same time, they take 4-6 months to make a purchase decision for real estate as a primary residence. Parents / siblings / relatives influence the purchase decision and the use a budget of around 1,000,000 - 2,000,000 baht. As for the middle-aged or middle-aged age groups, aged 41-60 years are interested in buying a detached house with 3 bedrooms and 31 - 90 square meters of living space that are fully furnished and ready to move in with fitness and park. they access real estate projects from internet and website channels and study the details of real estate via the website of the project. They take 7-12 months to make a purchase decision for real estate. Nevertheless, Couple / Husband / Wife Influence the decision of buyer and most of them will buy real estate with a budget of 3,000,000 - 4,000,000 baht and study the details of real estate via the website of the project. They take 7-12 months to make a purchase decision for real estate. Late adulthood or elderly Ages over 61 are interested in buying condominiums with 1 bedroom and 31 - 90 square meters of living space that are fully furnished and ready to move in with fitness and swimming pool. The know the project from the trade show booth and study the details of real estate from salespeople. They take 4-6 months to make a purchase decision for real estate. Couple / Husband / Wife Influence the decision of buyer and most of them will buy real estate with a budget of 3,000,000 - 4,000,000 baht for investment or speculation The research shows that monthly income, location, size of usable area, full furnishing, facilities and parks affect the decision to buy a detached house while swimming pools affect the budgeting to buy townhouses. Finally, monthly income, size of usable area, facilities and parks affect the decision to buy condominium.
การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบพฤติกรรมการตัดสินใจซื้ออสังหาริมทรัพย์ เพื่อการอยู่อาศัยของ ประชากรในแต่ละช่วงอายุ และศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการกำหนดงบประมาณการซื้ออสังหาริมทรัพย์ เพื่อการอยู่อาศัยแต่ละ ประเภท โดยใช้แบบสอบถาม กลุ่มตัวอย่างจำนวน 400 คน ผลการวิจัย พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีสถานภาพโสด มีจำนวนสมาชิก 1:2 คน มีการศึกษาระดับปริญญาตรี มีอาชีพเป็นพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้เฉลี่ยต่อ เดือนน้อยกว่าหรือเท่ากับ 40,000 บาท โดยแบ่งตามช่วงอายุดังนี้ ช่วงอายุตั้งแต่ 20-40 ปี มีความสนใจเลือกซื้อคอนโดมิเนียม จำนวน 1 ห้องนอน ขนาดน้อยกว่า 30 ตรม. ตกแต่งพร้อมเข้าอยู่อาศัย มีฟิตเนต รู้จักโครงการจากช่องทางโซเซียลมีเดีย ศึกษาข้มูลจากเว็บไซต์โครงการ ใช้ระยะเวลาในการตัดสินใจซื้อ 4-6 เดือน เพื่อเป็นที่อยู่อาศัยหลัก พ่อแม่ / พี่น้อง/ ญาติ มีอิทธิพลในตัดสินใจซื้อ และใช้งบประมาณ 1,000,000 - 2,000,000 บาท ส่วนช่วงอายุ 41 - 60 ปี มีความสนใจเลือกซื้อบ้าน เดี่ยว จำนวน 3 ห้องนอน ขนาด 31 - 90 ตรม. ตกแต่งพร้อมเข้าอยู่อาศัย มีสวนสาธารณะ รู้จักโครงการจากช่องทาง อินเตอร์เน็ต / เว็ปไซต์ ศึกษาข้มูลจากเว็บไซต์โครงการ ใช้ะยะเวลาในการตัดสินใจซื้อ 7-12 เดือน เพื่อเป็นที่อยู่อาศัยหลัก คู่รัก / สามี ภรรยามีอิทธิพลในตัดสินใจซื้อ และใช้งบประมาณ 3,000,000 - 4,000,000 บาท และ ช่วงอายุตั้งแต่ 61 ขึ้นไป มีความสนใจเลือกซื้อคอนโดมิเนียม จำนวน 1 ห้องนอน ขนาด 31 - 90 ตรม. ตกแต่งพร้อมเข้าอยู่อาศัย มีสระว่ายน้ำ และฟิต เนต รู้จักโครงการจากการออกบู ศึกษาข้อมูลจากพนักงานชาย ใช้ะยะเวลาในการตัดสินใจซื้อ 4-6 เดือน เพื่อการลงทุนหรือ ก็งกำไร คู่รัก / สามี / ภรรยามีอิทธิพลในตัดสินใจซื้อ และใช้งบประมาณ 3,000,000 - 4,000,000 บาท ปัจจัยที่มีผลต่อการกำหนดงบประมาณการซื้ออสังหาริมทรัพย์เพื่อการอยู่อาศัยในพื้นที่กรุงเทพมหานคร และ ปริมณฑล โดยแยกตามประเภทของที่อยู่อาศัยทั้ง 3 ประเภท ได้แก่ บ้านเดี่ยว มีปัจยรายได้ต่อเดือน ระดับความสำคัญชอง สถานที่ตั้ง ขนาดฟื้นที่ใช้สอย การตกแต่งพร้อมเข้าอยู่อาศัย และอำนวยความสะดวกด้านสวนสาธารณะมีผลต่องบประมาณ การซื้อบ้านเดี่ยว ส่วนทาวน์เฮ้าส์/ทาวน์โฮม ถ้าทาวน์เฮ้าส์/ทาวน์โฮมมีสิ่งอำนวยความสะดวกด้านสระว่ายน้ำมีผลต่อ งบประมาณการซื้อทวน์เฮ้าส์/ทาวโฮม และคอนโดมิเนียมมีปัจจัยรายได้ต่อเดือน ขนาดพื้นที่ใช้สอย และสิ่งอำนวยความ สะดวกด้านสวนสาธารณะมีผลต่องบประมาณการซื้อคอนโดมิเนียม
URI: https://publication.npru.ac.th/jspui/handle/123456789/1050
Appears in Collections:Proceedings of the 12th NPRU National Academic Conference



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.