Please use this identifier to cite or link to this item: https://publication.npru.ac.th/jspui/handle/123456789/864
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPhissamai, Atiphong-
dc.contributor.authorNopparuchikun, Adison-
dc.contributor.authorChujanpornsakul, Krisayapat-
dc.contributor.authorSinsap, Banyawat-
dc.contributor.authorKaewprach, Jitranuch-
dc.contributor.authorIssaramanoros, Ekkalak-
dc.contributor.authorอธิพงศ์ พิสมัย-
dc.contributor.authorอดิศร นพรุจิกุล-
dc.contributor.authorกฤศยพัฒน์ ชูจันทร์ภรสกุล-
dc.contributor.authorบรรยวัสถ์ สินทรัพย์-
dc.contributor.authorจิตรานุช แก้วประชา-
dc.contributor.authorเอกลักษณ์ อิสระมโนรส-
dc.date.accessioned2021-03-31T08:37:54Z-
dc.date.available2021-03-31T08:37:54Z-
dc.date.issued2020-07-09-
dc.identifier.citation"แผนยุทธศาสตร์กระทรวงอุตสาหกรรม พ.ศ. 2559-2564" สำนักงานปลัดกระทรวงอุตสาหกรรม (2557) K. Hunecke (2003) Motorbooks International Jet Engines Fundamentals of Theory, Design and Operation 6th-
dc.identifier.citationชานัน ชัยสุข (2550) สาขาวิชาวิศวกรรมเครื่องกล, มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ การออกแบบและสร้างต้นแบบ เครื่องยนต์เจ็ทขนาดเล็ก-
dc.identifier.citationB. Zohuri, P. McDaniel (2018) Springer International Publishing Combined Cycle Driven Efficiency for Next Generation Nuclear Power Plants-
dc.identifier.citationJ. Large and A. Pesyridis, (2019) Aerospace Investigation of Micro Gas Turbine Systems for High Speed Long Loiter Tactical Unmanned Air Systems-
dc.identifier.urihttps://publication.npru.ac.th/jspui/handle/123456789/864-
dc.description.abstractThis research describes the design and construction of a small turbojet engine that is manual control and uses LPG as fuel to ignite spark plugs. To be used as a demonstration set to study the structure and working principle of compressed air engines, which are cheaper than the demonstration sets of compressed air engines that have been imported from foreign countries and are at a high price. In which the design process uses parts the turbocharger of Nissan Rb25 with Mixed flow compressor blades and Radial – inflow turbine blades are the design parts. When testing the performance by using LPG gas as fuel for ignition found that the Static thrust is equal to 5.5 kgf, maximum speed at 26,300 rpm at the average engine temperature is 695–759 ํc. Keywords: turbo jet engine, engine performance testing, static thrust, engine speed, exhaust temperatureen_US
dc.description.abstractงานวิจัยครั้งนี้ได้กล่าวถึงการออกแบบและสร้างเครื่องยนต์อัดอากาศ (turbojet) ขนาดเล็กซึ่งเป็นแบบควบคุมด้วย มือ (manual) และใช้เชื้อเพลิงเป็นก๊าซ LPG ในการจุดระเบิดหัวเทียน เพื่อนำไปประยุกต์ใช้เป็นชุดสาธิตในการศึกษา โครงสร้างและหลักการทำงานของเครื่องยนต์อัดอากาศซึ่งมีซึ่งมีราคาถูกกว่าชุดสาธิตเครื่องยนต์อัดอากาศที่ต้องมีการนำเข้า จากต่างประเทศและมีราคาที่สูง โดยในขั้นตอนการออกแบบได้ใช้ชิ้นส่วน เทอร์โบชาร์จของรถยนต์รุ่น Rb25 ยี่ห้อนิสสันที่มีใบ คอมเพรสเซอร์ชนิด Mixed flow และใบพัดเทอร์ไบน์ชนิด Radial–inflow เป็นชิ้นส่วนในการออกแบบ เมื่อทดสอบ สมรรถนะโดยใช้ก๊าซ LPG เป็นเชื้อเพลิงในการจุดระเบิด พบว่าแรงขับดัน (static thrust) มีค่าเท่ากับ 5.5 kgf, ความเร็วรอบ สูงสุดที่ 26,300 rpm ที่อุณหภูมิของเครื่องยนต์โดยเฉลี่ยอยู่ที่ 695–759 ํc-
dc.publisherNakhon Pathom Rajabhat Universityen_US
dc.subjectturbo jet engineen_US
dc.subjectengine performance testingen_US
dc.subjectstatic thrusten_US
dc.subjectengine speeden_US
dc.subjectexhaust temperatureen_US
dc.titleThe construction and testing of a prototype of Turbo jet engine for LPG fuel system to be used as a teaching mediaen_US
dc.titleการสร้างและทดสอบสมรรถนะต้นแบบเครื่องยนต์อัดอากาศระบบเชื้อเพลิงก๊าซ LPG เพื่อ ประยุกต์ใช้เป็นสื่อการสอน-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Proceedings of the 12th NPRU National Academic Conference



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.