Please use this identifier to cite or link to this item: https://publication.npru.ac.th/jspui/handle/123456789/1153
Title: Marketing Mix Elements that Affect the Application for Additional Credit Cards of Credit Card Holders
ส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการสมัครบัตรเครดิตเพิ่มของผู้ถือบัตรเครดิต
Authors: Bunjobsaranon, Smuchchaya
Changwatchai, Piyaphan
สมัชญา บรรจบสรานนท์
ปิยะพรรณ ช่างวัฒนชัย
Keywords: Credit card holder
Credit card
Marketing mix
Issue Date: 9-Jul-2020
Publisher: Nakhon Pathom Rajabhat University
Citation: กนกวรรณ ปัญญธนพัฒน์. 2558. ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บัตรเครดิตธนาคารพาณิชย์ไทย ในเขตกรุงเทพฯ และปริมณฑล. บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต สาขาวิชาพาณิชยศาสตร์และการบัญชี, มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์.
ฉัตยาพร เสมอใจ. 2550. พฤติกรรมผู้บริโภค กรุงเทพฯ: เอ็กซเปอร์เน็ท.
ปรียานารถ ลายคราม. 2558. ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้ บัตรเครดิต KTC ของผู้บริโภคใน จังหวัดปทุมธานี. บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต สาขาวิชาบริหารธุรกิจ, มหาวิทยาลัยกรุงเทพ.
อดุลย์จาตุรงคกุล. 2543. กลยุทธ์การตลาด. พิมพ์ครั้งที่ 2. กรุงเทพมหานคร: โรงพิมพ์ มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์.
Kotler, Philip. 2000. Marketing Management (The Millennium edition). Upper Saddle River, NJ: Person Prentice Hall.
Abstract: This study is entitled “Marketing Mix Elements that Affect the Application for Additional Credit cards of Credit card holders” The purpose of this study was to investigate the personal factors and the relationship between personal factors and marketing mix affecting credit card holders’ selection to apply for additional credit cards. A questionnaire was used as a research instrument to collect data. The results of this study indicated that all marketing mix factors affecting credit card holders’ selection to apply for additional credit cards were at the high level. An aspect with the highest mean was process, including age, educational level, average monthly income, occupation, and number of credit cards held resulted in different opinions towards marketing mix factors. The suggestions of this research included that services should be prioritized by banks or issuing financial institutions. Especially, for customer contact through call center, and Debt collection should be done via SMS or an email instead of a phone
การศึกษาเรื่องส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการสมัครบัตรเครติตเพิ่มของผู้ถือบัตรเครดิตวัตถุประสงค์เพื่อ ศึกษาปัจจัยส่วนบุคคลและความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนบุคคลกับส่วนประสมทางการตลาด โดยใช้แบบสอบถามเป็น เครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการเลือกสมัครบัตรเครดิต เพิ่มของผู้ที่มีบัตรเครดิตอยู่ในระดับมากทุกด้าน ซึ่งด้านที่มีผลมากที่สุด คือ ด้าน กระบวนการให้บริการ นอกจากนี้ยังพบว่า ปัจจัยส่วนบุคคลด้านอายุ ระดับการศึกษา รายได้เฉลี่ยต่อเดือน อาชีพ และจำนวนบัตรเครดิตที่ถืออยู่ ที่ต่างกันให้ความสำคัญ ต่อปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่แตกต่างกัน ข้อเสนอแนะจากงานวิจัย คือ ธนาคารหรือสถาบันการเงินผู้ออกบัตรเครดิต ควรให้ความสำคัญเกี่ยวกับการบริการติดต่อ Call Center และควรมีการติดตามทวงหนี้ผ่านทาง SMS หรืออีเมล์ก่อนที่จะ ติดต่อทางโทรศัพท์
URI: https://publication.npru.ac.th/jspui/handle/123456789/1153
Appears in Collections:Proceedings of the 12th NPRU National Academic Conference



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.