Please use this identifier to cite or link to this item:
https://publication.npru.ac.th/jspui/handle/123456789/1102
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Rachatapreechachot, Rodsukon | - |
dc.contributor.author | รสสุคนธ์ รชตะปรีชาโชติ | - |
dc.date.accessioned | 2021-05-18T08:33:16Z | - |
dc.date.available | 2021-05-18T08:33:16Z | - |
dc.date.issued | 2020-07-09 | - |
dc.identifier.citation | ธ.ก.ส.[ออนไลน์].เข้าถึงได้จาก.https://www.baac.or.th/th/.(วันที่สืบค้น:21 กรกฏาคม 2562). | - |
dc.identifier.citation | ศูนย์เทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสาร กรมส่งเสริมการเกษตร.(2561).[ออนไลน์]. เข้าถึงได้จาก http://www.agriinfo.doae.go.th/year61/province/july61/reg3/nakonayok.pdf.(วันที่สืบค้น:20 กันยายน 2562). | - |
dc.identifier.citation | Millionaire-academy.com. [ออนไลน์].เข้าถึงได้จาก. https://millionaire-academy.com/การวิเคราะห์-swot/.(วันที่ สืบค้น:21 กรกฏาคม 2562). | - |
dc.identifier.citation | Novabizz.net.[ออนไลน์].เข้าถึงได้จาก.http://www.novabizz.net/credit.html.(วันที่สืบค้น:21 กรกฏาคม 2562). | - |
dc.identifier.citation | ThaiDisplay.com.[ออนไลน์].เข้าถึงได้จาก.http://www.thaidisplay.com/content-37.html.(วันที่สืบค้น:20 กรกฏาคม 2562). | - |
dc.identifier.citation | Thesisavenue.blogspot.[ออนไลน์].เข้าถึงได้จาก.http://thesisavenue.blogspot.com/ 2008/09/marketing-mix-7ps.html . (วันที่สืบ ค้น: 22 กรกฎาคม 2562). | - |
dc.identifier.uri | https://publication.npru.ac.th/jspui/handle/123456789/1102 | - |
dc.description.abstract | The objective of this study is to find the cause of credit growth problems that do not meet the target and find solutions. The tools used in this study were structured questionnaires to collect data from the population, BAAC customers, Nakhon Nayok provincial office. Registered as customers, borrowers and those who have not used the service for more than 1 year, a total of 9,271 people will need to use 366 samples. It is found that most of the reasons for not using the service are the need to borrow money in the amount of 39.86 percent with sufficient funds. 28.42% of occupation, 15.57% of inconvenience in contacting channels And the factors that will bring you back to use credit services Which has the 3 highest average mean values, which are the loan lines that are suitable for the need / approval fast Modernization of equipment and tools and staff providing advice and good solutions / staff are able to provide customer service without any errors at all | en_US |
dc.description.abstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาหาสาเหตุของปัญหาการเติบโตสินเชื่อไม่เป็นไปตามเป้าหมายและหาแนว ทางการแก้ไข ใช้เครื่องมือในการศึกษาคือแบบสอบถามที่มีโครงสร้างเพื่อเก็บข้อมูลจากประชากร คือ ลูกค้า ธนาคารเพื่อ การเกษตรและสหกรณ์การเกษตร สำนักงานจังหวัดนครนายก ที่ขึ้นทะเบียนเป็นลูกค้าผู้กู้และไม่ได้ใช้บริการเกินกว่า 1 ปี จำนวน 9,271 คน จะต้องใช้ตัวอย่างจำนวน 366 คน พบว่าสาเหตุการไม่ใช้บริการ ส่วนใหญ่ คือ ไม่มีความจำเป็นต้องกู้เงิน จำนวนร้อยละ 39.86 มีเงินทุนเพียงพอในการประกอบอาชีพ จำนวนร้อยละ 28.42 ช่องทางการติดต่อไม่สะดวกจำนวนร้อย ละ 15.57 และปัจจัยที่จะทำให้กลับมาใช้บริการสินเชื่อ ที่มีค่าเฉลี่ยลำดับความสำคัญมากที่สุด 3 ลำดับ คือ วงเงินกู้ที่ได้รับ เหมาะสมกับความต้องต้องการ/การอนุมัติที่รวดเร็ว ความทันสมัยของอุปกรณ์และเครื่องมือและพนักงานให้คำปรึกษาและ ช่วยแก้ไขปัญหาอย่างดี/พนักงานสามารถให้บริการลูกค้าโดยไม่มีข้อผิดพลาดเลย | - |
dc.publisher | Nakhon Pathom Rajabhat University | en_US |
dc.subject | credit, | en_US |
dc.subject | agricultural credit, | en_US |
dc.subject | service use | en_US |
dc.title | Solving the problem of loan growth does not meet the target of BAAC Nakhon Nayok Provincial. | en_US |
dc.title | การแก้ไขปัญหาการเติบโตสินเชื่อที่ไม่เป็นไปตามเป้าหมายของ ธ.ก.ส.สำนักงานจังหวัด นครนายก | - |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | Proceedings of the 12th NPRU National Academic Conference |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
การแก้ไขปัญหาการเติบโตสินเชื่อที่ไม่เป็นไปตามเป้าหมายของ ธ.ก.ส.สำนักงานจังหวัด.pdf | 349.54 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.