Please use this identifier to cite or link to this item: https://publication.npru.ac.th/jspui/handle/123456789/989
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorJongpattanakorn, Sakauwrat-
dc.contributor.authorสกาวรัตน์ จงพัฒนากร-
dc.date.accessioned2021-05-16T06:16:23Z-
dc.date.available2021-05-16T06:16:23Z-
dc.date.issued2020-07-09-
dc.identifier.citationGordon , D. B. (1995). Management information systems. Singapore: McGraw Hill.-
dc.identifier.citationKendall, KE., J. E. Kendall. (2005). Systems Analysis and Design. 6th ed. Pearson Prentice Hall, Upper Saddle Reiver. New Jersey.-
dc.identifier.urihttps://publication.npru.ac.th/jspui/handle/123456789/989-
dc.description.abstractThis research aimed to apply scrum method for learning and teaching activity. The sample kroup was 46 students who studied the Cooperative Education Preparation course. The method of data collection were collaborative learning group activity, scrum framework and questionnaire. The instruments used in this study were electronic document, assignment and students' satisfaction questionnaire. The key performance indicators in this paper included activity, the accuracy of work, usability of each task and the complete document. The data obtained by a questionnaire was analyzed by statistics method with mean and standard deviation. The result of this research show that 1) scrum activity include 3 components: scrum meeting, backlog task and sprint phase and 2) the sample groups were satisfied with applying scrum process for learning and teaching activity at the high level and the mean score was 4.12 and the standard deviation was 0.74.en_US
dc.description.abstractการวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อประยุกตัวิธีสกรัมสำหรับกำหนดกิจกรรมในการเรียนการสอน กลุ่มตัวอย่าง คือ นิสิตที่ ลงทะเบียนเรียนรายวิชาเตรียมความพร้อมสหกิจศึกษา จำนวน 46 คน วีธีการเก็บรวบรวมข้อมูล คือ การทำกิจกรรมการ เรียนรู้ร่วมกัน กรอบการทำงานแบบสกรัม และแบบสอบถาม ส่วนเครื่องมือที่ใช้ คือ เอกสารอิเล็กทรอนิกส์ แบบฝึกหัด และ แบบสอบถามวัดความพึงพอใจขอผู้เรียน ตัวชี้วัดที่ใช้ คือ กิจกรรม ความถูกต้องของงาน ความสามารถการนำไปใช้ได้ของ งานและความสมบูรณ์ของเอกสาร ทำการวิเคราะห์ทางสถิติโดยหาค่าเฉลี่ยและค่าเปียงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยพบว่า 1) การทำกิจกรรมแบบสกรัม ประกอบด้วย 3 ลักษณะ คือ การประชุม งานที่ต้องทำ และสปริน และ 2) ผลการประเมินการ ยอมรับในการทำกิจกรรมของกลุ่มตัวอย่าง มีความพึ่งพอใจต่อวิธีการเรียนการสอนในระดับยอมรับมากได้ค่าเฉลี่ย 412 และ คำเปี่ยงเบนมาตรฐาน 0.74-
dc.publisherNakhon Pathom Rajabhat Universityen_US
dc.subjectscrumen_US
dc.subjectsprinten_US
dc.subjectlearning and teaching activityen_US
dc.subjectcooperative education preparationen_US
dc.titleAppling Scrum Method for Learning and Teaching in Cooperative Education Preparation Courseen_US
dc.titleการประยุกต์วิธีการสกรัมสำหรับการเรียนการสอนรายวิชา เตรียมความพร้อมสหกิจศึกษา-
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Proceedings of the 12th NPRU National Academic Conference

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7.pdf301.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.